Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Aandacht
Af en toe lekker niks doen
Kan deze film wel?
Samen op vakantie
Spannend dagje uit

 
Moedermelk blijft de beste optie Afdrukken E-mail
dinsdag 05 januari 2010
Moedermelk blijft de beste optieDe voeding die een baby in zijn eerste levensmaanden krijgt, heeft wel degelijk invloed op zijn groei. Een studie van het laboratorium Antropogenetica van de Vrije Universiteit Brussel in samenwerking met de Katholieke Universiteit Leuven wijst uit dat kinderen die borstvoeding krijgen het eerste jaar iets trager groeien dan kinderen die flessenvoeding krijgen. Dit verschil verdwijnt binnen twee tot drie jaar na de geboorte. Voor het onderzoek werden meer dan drieduizend kinderen van nul tot drie jaar bestudeerd.

Volgens Mathieu Roelants en professor doctor Roland Hauspie van de Vrije Universiteit Brussel blijft moedermelk de beste optie. De onderzoekers betreuren het dat het aantal kinderen dat borstvoeding krijgt in België bij de laagste in heel Europa blijft, hoewel dat aantal de afgelopen tien jaar verdubbelde. (belga)

Nieuws verzorgd door Katholiek Nieuwsblad
 
Ontwerp en implementatie door iMoose Een website van IHGO en Katholiek Nieuwsbladinfo@katholiekgezin.nl
Deze website maakt gebruik van • Joomla Open Source CMSJoomlaShack Simplicity templateVirtueMart webwinkel
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates by Compass Design