Communiceren met je tiener (2) Afdrukken E-mail

Enige tijd gelden schreef ik al eens een blog over de wijze van communiceren met de moderne media die mijn vrouw graag gebruikt. Het verhaal krijgt een leuk vervolg. Om helemaal bij te blijven zocht ze een mooie telefoon uit met een zo goedkoop mogelijk abonnement. Want voor bellen heeft ze hem eigenlijk niet zo nodig.

TelefoonirritatieZe was helemaal blij en ging de telefoon in gebruik nemen. Nog even rustig aan doen met alle contacten overzetten, omdat ze het allemaal niet helemaal meteen begreep, gelukkig maar achteraf zo zou blijken.

En toen wilde ze onze zoon sms'en om hem zo haar nieuwe nummer kenbaar te maken. Hij had ook sinds kort een nieuwe telefoon. En hij kon net zoals zij onbeperkt sms'en. De eerste keren kwam er telkens geen reactie van hem. En met haar oude telefoon WhatsAppen ging ook nog steeds.

Op een gegeven moment begon mijn vrouw zich te irriteren dat hij haar sms'jes negeerde en na enkele dagen zei ze er wat van tegen hem. Hij antwoordde lichtelijk verontwaardigd dat hij haar gewoon geantwoord had en dat ze waarschijnlijk haar nieuwe telefoon niet snapte.

Een dag later was het weer zo ver. Onze zoon was weg en mijn vrouw wilde iets met hem overleggen. Ze stuurde hem een sms of hij kon bevestigen dat hij haar sms had ontvangen. Ze hoorde niets. Bij thuiskomst was mijn vrouw toch echt behoorlijk boos op hem. Hij vond het maar raar en zei nogmaals dat hij zelfs een antwoord van haar had terug gehad. Weliswaar een vreemd antwoord, maar toch ze had gereageerd.

Mijn vrouw keek op haar telefoon, er was niets te zien van een ingekomen bericht. Nog steeds was onze zoon in de overtuiging dat mijn vrouw gewoon niet goed met de moderne communicatiemiddelen kon om gaan. Ze liet hem haar telefoon zien. Toen begon hij het ook wel vreemd te vinden en keek nog eens naar het antwoord dat hij van zijn moeder had ontvangen. Vreemd.

Hij vroeg of mijn vrouw hem wilde bellen. Dat ging zonder problemen, in zijn schermpje kwam de melding dat "mama" belde. Toen ging hij mijn vrouw bellen. Bij haar telefoon gebeurde niets, maar er werd wel ergens een telefoon opgenomen, want hij hoorde een mannenstem. Hij beëindigde snel de verbinding, toch wel geschrokken.

Meteen ging zijn telefoon en zag hij staan dat "mama" belde. Zijn moeder zat echter naast hem op de bank met haar telefoon in de hand. Toen was snel duidelijk dat er iemand rondliep die hetzelfde nummer had als mijn vrouw.

De volgende ochtend ging mijn vrouw natuurlijk meteen melding maken van deze kwestie. Er werd vol ongeloof op gereageerd. Toen ze bleef aandringen en uitlegde wat er was gebeurd, besloot de meneer haar te bellen. Hij meldde dat bij hem de telefoon overging, mijn vrouw meldde dat er bij haar telefoon niets gebeurde. Toen hoorde zij dat de telefoon werd beantwoord.

De man, die blijkbaar overtuigd was dat mijn vrouw ze ook niet helemaal op een rijtje had, schrok hoorbaar. Hij begon te stotteren en meldde aan de persoon dat hij enkele controles wilde doen in verband met problemen met een aansluiting van een klant. Het bleek dat de bewuste persoon al 6 jaar lang het nummer gebruikte dat mijn vrouw nu had gekregen. Hij had wel een andere provider.

Mijn vrouw kreeg oprechte excuses aangeboden en het zou zo snel mogelijk in orde worden gemaakt en dan zou ze een nieuw nummer gaan krijgen. En het vriendelijke doch dringende verzoek haar nummer niet verder te verspreiden.

 

Facebook fanpage

Ontwerp en implementatie door iMoose Een website van IHGO en Katholiek Nieuwsbladinfo@katholiekgezin.nl
Deze website maakt gebruik van • Joomla Open Source CMSJoomlaShack Simplicity templateVirtueMart webwinkel
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates by Compass Design